Pomagamy, aby każda podróż była najpiękniejszą w życiu...

Verbum nobile

Słowo szlachcica, umowa dżentelmeńska, czyli zwyczajnie umowa ustna coraz częściej w dobie medialnego przekazu, Internetu i związanego z tym chaosu informacyjnego mimo wszystko tracą na znaczeniu.

Nagrywanie rozmów, często pozornie za naszą zgodą, klikanie bez opamiętania na „wyrażam zgodę”, „akceptuję” ma nam służyć i pomagać w obustronnym dochodzeniu roszczeń. Rozbudowane regulaminy, kilkustronicowe umowy są w naszych czasach zmorą, która zamiast pomagać często utrudnia życie.

Coraz częściej dochodzimy więc do wniosku, że może lepiej po prostu wybrać się na spacer i porozmawiać z człowiekiem zamiast w zaciszu domowym, w wygodnym fotelu znów popełnić błąd. Jesteśmy bowiem coraz bardziej wymagający, ale i za razem mniej elastyczni. Jak więc szybko i bezpiecznie wybrać się na wymarzony urlop opowiada nam dziś Paweł Wilczak od kilkunastu lat zajmujący się między innymi sprzedażą usług turystycznych.

Panie Pawle jak rozpoznaje się potrzeby klientów?

Małe sprostowanie – od dwudziestu pięciu lat. Ale mimo tego okresu mam wrażenie, że nadal się uczę. Moje wykształcenie nie ma nic wspólnego z turystyką – być może to jest powód. Wracając natomiast do pytania – nie jest to łatwe tym bardziej, że klienci często sami nie są znają swoich potrzeb i możliwości. Pierwsze trzy do pięciu pytań dotyczą sprawy zasadniczej – terminu. Wygląda to mniej więcej tak:

– W jakim terminie możecie Państwo lecieć?
– Od 11 lipca?
– Ale w jakim okresie czasu możecie Państwo wziąć urlop? Czy do końca lipca?
– Na 7 dni
– Czy to już jest ustalone, że termin urlopu jest tylko od 11 do 18 lipca czy możecie go przesunąć?
– Jak będzie dobra oferta to możemy lecieć na 14 dni.
– Ale jak będę miał dobrą ofertę od 15 lipca na 14 dni to już nie może być bo wrócicie 29 lipca?
– Może być. Dlaczego nie?
– Bo wrócicie 29 lipca. Więc jeżeli możecie wrócić 29 lipca to kiedy najpóźniej musicie wrócić?
– 3 sierpnia, bo kuzynka ma tak urlop, a dalej szef nie da żonie urlopu – Wreszcie jesteśmy w domu

Inne potrzeby zależą od modelu: młodzi – atrakcje, rozrywka, młoda para-hotel który też w jakiś sposób złoży życzenia (drzwi udekorowane wstążką z sercem, dobre wino w pokoju z życzeniami itp.), rodzina z małym dzieckiem – najlepiej apartament z aneksem kuchennym, rodzina z kilkulatkiem-najlepiej hotel z klubem dla dzieci (nie mylić z animacjami), rodzina ze starszym dzieckiem – hotel z dużą ilością zjeżdżalni, dorosła para – najlepiej hotel bez dzieci. To są standardy, wszyscy chcą wypocząć.

Zdarza się jednak, że wczasy są jedynym momentem, aby byli naprawdę razem. Wtedy okolica z dużą ilością atrakcji do zwiedzania. Mogą porozmawiać, wymienić się zdaniami, dzieci mogą zaimponować rodzicom (wie pan, młody nie uczy się specjalnie, ale nie jest taki głupi, w sklepie wytłumaczył, że żona chciałaby podobny pierścionek ale z mniejszym oczkiem, ja bym tego nie umiał.)

Po latach potrafią też być bardzo szczerzy. Chodzi nam o spokojny hotel. Musimy pobyć razem we dwoje. Chcemy ratować małżeństwo. Jak z filmu, ale takich klientów też miałem. To proszę dać sobie spokój z Turcją-doradzałem. Tu ma Pani telefon do pensjonatu w Chłapowie, a jeżeli wolicie góry, to ten drugi jest w Białym Dunajcu. To było około 10 lat temu. W tym roku lecą razem do Tunezji. Spytali nas, ale kupili co innego w innej firmie niestety nie miałem tak dobrej oferty. Nie mam też żalu. Zadzwonili i powiedzieli o tym co się rzadko zdarza. Wiem, że za rok i tak przyjd, poszukiwania zaczną od nas. Potrzeby klientów poznaje się latami. Po reakcjach po powrotach. I te potrzeby też ewoluują.

Kiedy i dlaczego ma pan pewność, że znajdująca się w ofercie usługa turystyczna jest uszyta na miarę potrzeb przychodzącego do pana turysty?

więcej… https://www.nasztomaszow.pl/wiadomosci/29909,verbum-nobile

Close Menu
Translate »